Bluebeam eXtreme Conference fokuserer på løsningsbasert innovasjon og partnerutvikling

In Presse by Ratika Sadana

Bluebeams tre dager lange konferanse i USA kommer med banebrytende nyheter for fagfolk innen tekniske bransjer

Pasadena, California, USA (4. august 2015)

Bluebeam – en ledende utvikler av løsninger for kommentering og samarbeid for tekniske bransjer – samlet nylig noen av de fremste selskapene innen design, arkitektur, byggbransjen og energisektoren verden over for opplæring og kunngjøringer om banebrytende teknologi ved 2015-arrangementet av Bluebeam® eXtreme® Conference i Los Angeles i California.

Konferansen hadde åtte kundepaneldebatter og over 75 Bluebeam-ledede økter fordelt på fem opplæringsområder. Temaene for øktene var blant annet digitaliseringen av arbeidsflyter for tekniske bransjer, implementering av teknologi og opplæring, dokumentgjennomgang og samarbeid, enklere praksis og integrering av BIM.

Konferansens innledningsforedrag ble holdt av administrerende direktør i Bluebeam, Richard Lee, og fokuserte på innovasjon inspirert av kunder, bransjeutfordringer og teknologiske partnere. Bluebeam kunngjorde også nyheter om flaggskipsløsningen Bluebeam Revu®, deriblant optimalisering av brukeropplevelsen for Windows-nettbrett, et nytt samtidig Open License-alternativ og introduksjonen av Bluebeam Gateway – en ny administrasjonsportal for lisensiering. Bluebeams samarbeidsteknologi, Bluebeam Studio™, utvides til en serie av produkter. Et av disse er Bluebeam Studio Prime, en ny skybasert abonnementsløsning, som vil gi tilgang til den første fasen av en Studio-API som støtter DMS-integreringer.

”Årets konferanse fremhevet innovasjon som drives av kundenes behov for å oppfylle stadig mer komplekse prosjektkrav”, sa Kristine Hopkins, kundeansvarlig for Bluebeam. ”De nyeste funksjonsalternativene, fra det nye Open licensing-alternativet til API-en samt skyadministrasjonen og automatiseringen av Studio Prime, gir større fleksibilitet og kontroll. Dette betyr at kunder fra små bedrifter til store selskaper kan jobbe på den måten de ønsker og må.”

Her er noen høydepunkter fra eXtreme Conference:

• Kundepresentasjoner av case-studier fra Barton Malow og Daytona International Speedway-teamet, Mortenson Construction og teamet som bygger én av tre turbindrevne kraftanlegg av sitt slag i verden samt CannonDesign med P3-prosjektteamet bak supersykehuset Centre Hospitalier de l’Universite de Montreal.
  • Paneldebatter med kunder om hvordan samarbeid og implementering av digitale arbeidsflyter kan effektiviseres, med representasjon fra Gensler, Black & Veatch, C.W. Driver, Swinerton Builders, Skanska Sverige AB og flere.
  • Teknologipartnerne Microsoft, CMiC og FieldLens var med på innledningsforedraget og hadde presentasjoner der de fremhevet optimalisering for å forbedre interoperabilitet på tvers av design- og byggeprosesser.
  • Fem områder for opplæringsøkter – Revu Core, digitale arbeidsflyter, avanserte teknologier, olje og gass samt opplæring av veiledere – for brukere med Revu-kompetanse på all nivåer.
  • Demonstrasjoner av de nyeste funksjonene og forbedringene i Revu 2015.5 og Bluebeam Revu iPad.

Bluebeam-produkter selges direkte og gjennom et globalt forhandlernettverk. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til www.bluebeam.no.

De nyskapende løsningene fra Bluebeam for PC-er, mobile enheter og nettskyer er banebrytende innen digitalt samarbeid. De hjelper fagpersoner innen de mest dokumentbaserte bransjene å gjøre det de gjør, på en bedre måte. Bluebeams prisbelønte PDF-løsninger brukes av verdens fremste arkitekt-, ingeniør- og byggefirmaer, olje- og gasselskaper, produsenter og nasjonale og regionale offentlige institusjoner for å redusere papirforbruket med over 85 % og øke produktiviteten med over 60 %. Teamet hos Bluebeam Account Services og det globale forhandlernettverket har løst kunders utfordringer i over 100 land i over ti år. Gå til www.bluebeam.no for å lære mer om hvordan Bluebeam hever terskelen og setter en ny standard.