Bluebeam Software lanserer Revu 12 for å forbedre dokumentbehandling og prosjektsamarbeid

In Presse by Ratika Sadana

Nye funksjoner og forbedringer i Bluebeams nyeste PDF-baserte samarbeidsløsning gir kontoret kontakt til de som arbeider utendørs

Pasadena, California, USA (20 marts, 2014)

Bluebeam® Software er en ledende utvikler av løsninger for PDF-basert markering, måling og samarbeid for bransjene arkitektur, ingeniør, bygg og anlegg (AEC), olje og gass og produksjon samt for andre tekniske fagpersoner. I dag kunngjør Bluebeam utgivelsen av Revu® 12, den nyeste versjonen av selskapets flaggskipløsning, nå på svensk, tysk, finsk, norsk, dansk, nederlandsk, japansk, fransk, spansk og italiensk. Årets forbedringer av Revu gjør at brukerne i dokumentintensive bransjer kan samarbeide digitalt på prosjektdokumenter og få enklere kontakt mellom kontoret og de som arbeider utendørs.

"Revu 12 introduserer nye funksjoner og forbedrer eksisterende funksjoner. Det gir også mer brukervennlig tilgang til og behandling av prosjektinformasjon i for utendørs arbeid, uansett hvor du befinner deg," sier Richard Lee, programvaredirektør og administrerende direktør i Bluebeam. "Kundene våre må ha fremdrift i prosjektene uansett om de er på kontoret, på anleggsplassen eller på telttur, og teknologien i Revu 12 gjør det enklere å fullføre prosjekter raskere og jobbe bedre."

Del flere detaljer

Capture er nytt i Revu 12 og gjør at brukerne kan legge til flere bilder fra utendørs arbeid eller fra bildebiblioteket, i hvilken som helst markering. Capture viewer gjør at brukerne enkelt kan klikke gjennom alle vedlagte bilder, og bildene vises i PDF-oppsummeringsrapportene, slik at teammedlemmene kan se flere detaljer.

Revus 3D PDF-funksjoner gjør at alle prosjektpartnerne kan få tilgang til steder som er vanskelige å nå i 3D-modeller som er eksportert fra Revit®, Navisworks®, SolidWorks® eller IFC-filer. Den nye pluginmodulen SketchUp Pro i Revu 12 gjør at brukerne kan lage 3D PDF-filer fra SketchUp Pro, og bruke alle Revus 3D-markeringer og navigasjonsfunksjoner for å løse problemer raskere.

Raskere tilgang til informasjon

Det er fortsatt utfordrende å få tilgang til prosjektfiler når man arbeider utdendørs, selv digitalt. Den forbedrede AutoMark™ i Revu 12 gjør at brukerne kan opprette bokmerker og sideetiketter ved å kombinere flere sidedeler, for eksempel etiketter og tall på ark, og deretter enkelt legge til prefikser, suffikser og symboler. AutoMark fungerer også med filer som inneholder ikke-søkbar tekst, for eksempel skanninger, slik at du får ryddige PDF-filer uansett hvordan de ble opprettet.

Med den nye funksjonen Batch Link® kan Revu 12-brukere automatisk koble sammen hele dokumentsett raskt og enkelt ved å opprette et ubegrenset antall hyperkoblinger med filnavn, sideetiketter eller sidedeler, slik at informasjonen bare er ett klikk unna.

Hvis man begrenser innholdet i dokumenter til de som jobber utendørs, kan det begrense fleksibiliteten når man jobber med relaterte dokumenter. Sets™ 2.0 gir brukerne muligheten til å behandle og navigere blant et ubegrenset antall filer som om de er ett dokument i én kategori, ved å bruke en ny, praktisk listevisning. Hyperkoblinger i et sett omdirigeres nå automatisk for å sikre at du får tilgang til de siste dokumentrevisjonene.

Få mer ut av PDF-filene

Med måleforbedringene i Revu 12 er det enklere enn noensinne å utarbeide materialuttak og målinger på kontoret eller på anleggsplassen. Revu beregner nå automatisk alle andre relaterte målinger når brukere tar et mål, inkludert Wall Area, og viser dem i markeringslisten som sporer alle merknader. Målinger er ikke lenger begrenset til én skala med Revus nye mulighet for å angi separate X- og Y-skalaer på en PDF-fil. Og den ekstra muligheten for å eksportere sorterte totalsummer fra markeringslisten til CSV- eller XML-format gjør at brukere kan få mer data fra PDF-filer.

Revus nye SmartGroup-teknologi gjør at brukere raskt kan se og gjøre endringer i enkeltmerknader i en relatert gruppe med markeringer eller elementer. I tillegg beregner grupperte målinger delsummer automatisk i markeringslisten.

Hold deg oppdatert

Forbedringer i Bluebeam Studio™, Revus integrerte nettskybaserte samarbeidsløsning, gir også muligheten for deltakere i Studio til å registrere seg for å motta daglige e-postvarsler om endringer i prosjektdokumenter uten å måtte logge seg på i Studio. En øktadministrator kan gi full kontroll i en Studio-økt slik at prosjektpartnere kan kommentere på samme PDF-fil i sanntid, og innvilge de samme administratorrettighetene som verten har, til en betrodd kollega, slik at verdifulle samtaler holdes gående.

Hvis du vil lære mer om alle funksjonene som kommer i Revu 12, kan du gå in på http://www.bluebeam.com/no/products/revu/12/.

Produkter fra Bluebeam selges direkte gjennom et globalt nettverk av forhandlere. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til www.bluebeam.no.

Bluebeams nyskapende løsninger for stasjonære PC-er, mobile enheter og nettsky utvider grensene for digitalt samarbeid slik at fagpersoner i de mest dokumentintensive bransjene kan gjøre det de gjør, på en enda bedre måte. Bluebeams prisbelønte PDF-løsninger brukes av verdens beste arkitekt-, ingeniør- og bygg og anleggsbedrifter, olje- og gass-selskap, produsenter, regjeringsetater og kommuner for å redusere papirforbruket med mer enn 85% og for å øke produktiviteten med mer enn 60%. Teamet for kundeservice og det globale forhandlernettverket har løst kundeutfordringer i mer enn 100 land i over ti år. Gå til www.bluebeam.no hvis du vil mer informasjon om hvorfor Bluebeam endrer status quo og setter en ny standard.