Digitalt samarbejde får et boost fra Bluebeam med ny server i Norden

In Presserum by Jannike Reinholdsson

I en tid hvor de digitale arbejdsmetoder fylder mere og mere, er der behov for høje, internationale standarder. Ved at tilføje en ny Studio-server i Norden får Bluebeam-kunder hurtigere og mere sikker adgang til deres skybaserede projekter, samtidig med at de lever op til lokale datakrav.

Kista, Sverige (2. februar, 2021) Der er godt nyt til brugere af Bluebeam Revu i Norden, som nu kan drage fordel af en ny Studio-server til at samarbejde om projekter og gemme data lokalt. Det er et led i Bluebeams vision om altid at imødekomme deres kunders behov, uanset hvor i verden de arbejder fra.

Ved at placere en ny Studio-server i Sverige bringer Bluebeam de digitale samarbejdsmetoder og opbevaringsmuligheder videre for alle brugere i Norden. Studio-serveren i Sverige skal sikre en forbedring af de nordiske virksomheders samarbejdsområder og muligheder for at administrere projektoplysninger og data. Nordisk regionsdirektør hos Bluebeam, Magnus Åhlén, forklarer:

“Det er strategisk vigtigt for os og for branchen som helhed, at vi imødekommer det lokale markeds behov for datasikkerhed. Det giver større mulighed, for at flere vil bruge Studio, idet sikkerhedskravene er højere. Vi åbner op for, at flere samarbejder i realtid – altid med data lige ved hånden.”

Højere hastighed på upload og download

Der er ingen tvivl om, at digitaliseringen er kommet for at blive. Derfor er det vigtigt for Bluebeam at give de nordiske teams de bedste muligheder for at kunne forblive forbundet, uanset om de befinder sig på arbejdspladsen, derhjemme eller et helt tredje sted. Samtidigt vil den nye server betyde en positiv indvirkning på hastigheden af upload og download for brugerne i Norden.

Ulf Larsson, chef for operationel support, NCC Building Sverige, udtaler:

“I og med at Bluebeam Studio Cloud Service nu er tilgængelig på svenske servere, kan byggebranchen imødekomme kundernes behov for at følge de nationale retningslinjer for opbevaring af information inden for Sveriges grænser. Det er med til at understøtte den fortsatte udvikling med at digitalisere arbejdsgangene og samarbejdet i realtid.”

Lanceringen af Bluebeams nye server betyder, at brugere i Norden får mere ud af at samarbejde i Studio-sessioner. Samtidigt kan brugerne se frem til, at al deres data gemmes lokalt og inden for EU’s grænser. Det giver mulighed for at overholde sikkerhedskrav og samtidigt føle sig mere tryg omkring, at projektdata bliver opbevaret fuldstændigt sikkert.