Deltagarna i Bluebeam Extreme Conference Europe får praktisk utbildning i Revu 2018

In Pressrum by Ratika Sadana

Europas största sammankomst av Bluebeam-användare erbjuder en exklusiv möjlighet att få tillgång till utbildning och produktöversikter i Revu 2018.

London, Storbritannien (29 mars 2018) Branschfolk och framstående aktörer från Europas främsta arkitekt-, ingenjörs- och byggfirmor samlas i London mellan den 18 och 19 april för Bluebeam Extreme Conference Europe. Bluebeam, Inc., en ledande utvecklare av PDF-baserade lösningar för projekteffektivitet och samarbete som riktar sig till design- och byggbranschen, står värd för evenemanget. Här får Bluebeam-användare sin första möjlighet att lära sig om Bluebeam Revu 2018 av Bluebeams experter, upptäcka hur olika företag använder Bluebeams lösningar, höra vad framstående aktörers har att säga om branschtrender samt nätverka med likasinnade branschkollegor.

Årets program omfattar över 30 föreläsningar, utbildningssessioner, kundpaneler och fallstudier, däribland fyra rundabordsdiskussioner och fyra presentationer av branschexperter som delar med sig av praktisk erfarenhet och innovativa idéer. Deltagare från design- och byggfirmor över hela Europa kan välja mellan en- och tvådagarspass – och förvänta sig att tänja på gränserna för hur de ser på projektkommunikation och -samarbete.

Under konferensen håller Bluebeams Chief Executive Officer Jon Elliot och Chief Technical Officer Don Jacob ett inledningsanförande, där de berättar om spännande programvaruuppdateringar som utformats för att förbättra kundupplevelsen.

Extreme Conference omfattar:

• Kundledda presentationer av fallstudier från Hilson Moran och Forcia där de visar hur framgångsrikt implementerat Bluebeams lösningar i sina organisationer, vilket lett till ökad effektivitet och kostnadsbesparingar.
  • Ett föredrag av Fred Mills från The B1M: Construction Video Channel om behovet av bättre ”kunskapsjämlikhet” vad gäller digitala byggtrender samt branschens allmänna digitalisering.
  • En paneldiskussion om branschstandarder med representanter från NCC och Skanska som diskuterar hur de fem största entreprenörerna i Sverige samarbetat för att upprätta en ny standard för ritningsgranskningar som sparar både tid och pengar.
  • Över 30 utbildningssessioner, inklusive föreläsningar, praktisk utbildning och rundabordsdiskussioner om hur du använder Revu på bästa möjliga sätt för att öka effektiviteten och samarbetet inom projekt.
  • En nätverkssammankomst där branschexperter och Bluebeam-användare kan träffa och mingla med sina branschkollegor.

Vad: 2018 Bluebeam Extreme Conference Europe

När: 18–19 april 2018

Var: etc. venues St. Paul’s, London, Storbritannien

Anmälan: http://bluebeamextreme.com/europe/

Om Bluebeam

Över en miljon människor i fler än 130 länder förlitar sig på Bluebeams smarta, intuitiva markerings- och samarbetslösningar som avancerar hur tekniskt kunniga inom branschen arbetar med, hanterar och samarbetar på projekt digitalt. Bluebeam grundades i Pasadena i Kalifornien och har växt till att nu omfatta kontor i USA, Danmark, Kanada, Storbritannien och Sverige. Bluebeam är en del av Nemetschek Group.

Journalister som är intresserade av att delta kan kontakta Ratika Sadana på rsadana@bluebeam.com för inträdespass och ytterligare information om konferensen.