Bluebeam utökar sitt globala utbud och förbättrar samarbetsmöjligheterna

In Pressrum by Alicia Mittelbach

Bluebeam lanserar den Koreanska programvaruversionen av flaggskeppet Revu och lanserar den uppdaterade versionen Revu 2016.5

Pasadena, Kalifornien, USA, den 23 augusti 2016

Bluebeam®, Inc., ledande utvecklare av PDF-baserade lösningar för kommentarer och samarbete inom arkitektur, ingenjörskonst och byggnadsindustri (AEC) samt olja och gas, kan stolt meddela att det globala utbudet har utökats. Genom ett nytt avtal med en Koreansk programvaruåterförsäljare och tjänsteföretaget Linetek Systems kommer Windows-versionen av Bluebeam Revu® att göra entré på den Koreanska marknaden som en produkt på det egna språket. Därmed ökar tillgängligheten för flaggskeppet Bluebeam Revu vars datorversion numera finns på tretton språk runtom i världen. Dessutom har en svensk och en tysk version lagts till av Bluebeam Revu Mac, som tidigare i år lanserades på engelska. De nya språkversionerna finns för Revu Mac 1.5.

”Arbete över olika plattformar, tidszoner och till och med landsgränser har en tendens att leda till djupgående förändringar”, förklarar Richard Lee, president och vd på Bluebeam. ”Det gläder oss att Bluebeam Revu, Revu Mac och Studio Prime™ fortsätter att växa i takt med att vårt globala nätverk av användare växer. Genom att kombinera branschstandardformat med avancerade samarbetsverktyg kan yrkesverksamma världen över arbeta mer effektivt, enklare att kommunicera och höja den övergripande kvaliteten på sina produkter.”

De nya versionerna av Revu 2016.5, Revu Mac 1.5 och Studio Prime™ innebär ökad produktivitet och förbättrade samarbetsmöjligheter för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna världen över. Nya funktioner i Revu 2016.5:

• Kompatibilitet med Revit 2017 och Navisworks 2017 – strömlinjeformning av arbetsflöden inom arkitektur
  • Revit-exportfunktioner för taggegenskaper – enkel, automatiserad taggning av blad för Sets kan spara dig flera timmars krävande arbete

Utöver introduceringen av två lokaliserade versioner på tyska och svenska innehåller den nyligen lanserade Revu Mac 1.5 följande förbättringar:

• Automatiserade sidhuvuden och sidfötter – dokumentets metadata används till att automatiskt infoga viktig information på flera sidor i ett dokument
  • Capture – ger möjlighet att bädda in bilder och videoklipp i en kommentar och bläddra igenom dem i ett popup-fönster

De senaste förbättringarna av Studio Prime – prenumerationsalternativet på Bluebeam Studio-Plattform som erbjuder ytterligare administrationsfunktioner och Studio API – inbegriper följande:

• Övervakade mappar för automatiserad konvertering av källfiler till PDF och dokumenthantering för ett stort antal slutanvändare

Revu 2016.5, Revu Mac 1.5 och Studio Prime finns nu på bluebeam.se och via vårt globala återförsäljarnätverk.

Efter den lyckade Bluebeam eXtreme Conference som nyligen ägde rum i San Diego, Kalifornien, fortsätter eXtreme-konferensen nu mot Europa och håller två endagskonferenser i Stockholm den 26 september respektive London den 29 september. eXtreme-konferensen är ett kundorienterat evenemang med användaren i fokus som innehåller utbildning i Revu, branschpaneler, fallstudiepresentationer, gästtalare och möjligheter till nätverkande. Nu är anmälan till evenemangen i Stockholm och London öppen.

Bluebeams innovativa lösningar för stationär dator, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete och underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra sitt arbete bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85% och öka produktiviteten med över 60%. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium.

Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard. Bluebeam Inc. ingår i Nemetschek Group.