Bluebeam lanserar Revu Mac

In Pressrum by Ratika Sadana

Bluebeam erbjuder PDF-redigering, kommentarer och samarbete i sin första Mac-kompatibla version

Pasadena, Kalifornien, USA (24 maj 2016)

Bluebeam®, Inc. som är ledande utvecklare av PDF-baserade kommentars- och samarbetslösningar för den dokumentintensiva teknikbranschen tillkännager lanseringen av sin första Mac-kompatibla lösning, Bluebeam Revu® Mac.

Revu Mac erbjuder grundläggande funktioner för PDF-redigering, kommentarer och samarbete som gör det möjligt för arkitekter, ingenjörer och yrkesverksamma inom byggbranschen (AEC) att strömlinjeforma viktiga funktioner och arbetsprocesser mellan operativsystemen Windows och Mac. Bluebeams Studio-plattform utökas nu också till Mac och gör det möjligt för projektgrupper att arbeta tillsammans med samma dokument i realtid.

Revu Mac erbjuder följande höjdpunkter:

• Studio-projekt: Ladda upp ett obegränsat antal PDF-filer och andra filtyper i molnet och dela projekt med projektpartner för förenklad dokumenthantering.
  • Studio-sessioner: Du kan bjuda in deltagare för att tillsammans visa, chatta kring och kommentera samma PDF-filer i realtid, oavsett var ni befinner er och om ni är uppkopplade eller inte. Alla sessionsaktiviteter spåras i ett register som länkar tillbaka till PDF-filen.
  • Kommentarsverktyg: Kommentera PDF-filer med Revus Macs omfattande uppsättning av kommentarsverktyg, inklusive text, bildtexter, penna, linjer, former, moln+, stämplar, bilder och mycket mer.
  • Mätverktyg: Beräkna längd, omkrets, area och volym inom ritningar med hjälp av Revus Macs mätverktyg. Den dynamiska markeringslistan beräknar och spårar automatiskt alla relaterade mätningar för att underlätta beräkningar.
  • Överlagra sidor: Jämför två eller fler PDF-filer, även om de är förvrängda eller olika stora. Med funktionen för överlagrade sidor kan du välja jämförelsepunkter och tilldela varje sida olika färger så att du ser skillnaderna mellan varje dokument.
  • Navigering i dokument: Med fliknavigering i dokument kan du enkelt växla mellan flikarna eller visa dem i ett eget fönster. Med Revu:s MultiView™-teknik kan du dela upp skärmen i upp till sexton delar och synkronisera flikarna så att de panoreras och zoomas in samtidigt. Du kan också skapa hyperlänkar som går till någon sida i dokumentet, ögonblicksbild eller URL.
  • Redigera dokument: Du kan enkelt redigera innehållet i PDF-filer genom att lägga till, ta bort och rotera sidor, kombinera flera PDF-filer eller permanent införa kommentarer i filerna. Användare kan också minska dokumentens filstorlek för att lättare kunna skicka dem via e-post och dela dem.

"Revu handlar om att föra samman grupper via ett gemensamt teknikspråk" säger Bluebeams president och CEO Richard Lee. "Genom att ta fram vår första PDF-lösning för Mac hoppas vi skapa en smidig användarupplevelse. Projektgrupper kan arbeta som de brukar, på den maskinvara de föredrar, och samtidigt samarbeta på samma plattform i samma dokument. Vi är glada att se hur grupper fortsätter att utnyttja Revu och Studio för att spränga gränserna för vad som är möjligt med projektkommunikation."

Revu Mac finns tillgängligt på Svenska direkt från Bluebeam och via ett globalt nätverk av auktoriserade Bluebeam-återförsäljare den 24 maj 2016. Mer information finns på www.bluebeam.se.

Bluebeams innovativa lösningar för stationär dator, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete och underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra sitt arbete bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85% och öka produktiviteten med över 60%. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium. Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard. Bluebeam Inc. ingår i Nemetschek Group.