Bluebeam AB visar upp sina kommentars- och samarbetslösningar på Nordbygg 2016

In Pressrum by Ratika Sadana

Bluebeam kommer att demonstrera hur du kan kommunicera mer effektivt med digitala arbetsflöden

Pasadena, Kalifornien, USA (29 mars 2016)

Bluebeam AB kommer att visa upp sin PDF-baserade kommentars- och samarbetslösning Bluebeam Revu 2016 på Nordbygg-mässan nästa vecka, 5–8 april.

Nordbygg är den främsta byggmässan i norra Europa. Här kan du som besökare få en glimt av det senaste inom byggnads- och fastighetsindustrin. Över 800 aktörer från över 30 olika länder kommer att visa upp olika innovationer, lösningar och koncept på mässan.

Förra månaden lanserade Bluebeam en ny version av Revu. Med funktionerna och förbättringarna i den här versionen kan du hantera PDF-filer och skapa rapporter på ett nytt sätt. Bluebeam AB kommer att demonstrera de nya funktionerna samt hur du kan använda Revu 2016 för att smidigt hantera, kommentera och dela PDF-ritningar i 2D och 3D i alla projektstadier. I Revu skapar du med en knapptryckning 2D-PDF-filer från AutoCAD®, Revit® och SolidWorks samt 3D-PDF-filer från Revit, Navisworks®, SketchUp® Pro och valfri IFC-fil. Du får dessutom bl.a. inbyggda mätverktyg, Batch Link-verktyg och funktioner för att jämföra revisioner. Helt enkelt ett starkt komplement till BIM-processer.

Bluebeam kommer även att visa upp den integrerade samarbetslösningen Bluebeam Studio™. Med det här Revu-verktyget kan olika användare visa och kommentera samma dokumentuppsättningar samtidigt, på stationära datorer, surfplattor och iPad-enheter. Det ger god kommunikation och samordning i alla faser.

Bluebeam ABs Managing Director Christian Gren, Joel Ivarsson, Account Manager och Niklas Thillgren, Country Manager, Danmark kommer att finnas på plats, redo att hjälpa dig med digitala arbetsflöden.

"Vi är väl medvetna om att de som jobbar inom byggindustrin har unika behov, så vi ser fram emot att få visa besökarna hur de kan jobba mer effektivt och papperslöst genom bara några enkla, smidiga förbättringar i de arbetsflöden de redan har", betonar Gren.

Bluebeam kommer att gå igenom Revu och Studio i montern C01:17 på Nordbygg-mässan i Stockholm mellan 5 och 8 april 2016. Montern står i programvarusektionen. Ta chansen att upptäcka hur effektiv du blir med Bluebeam Revu på stationära datorer, surfplattor och iPad-enheter samt hur väl du kan samarbeta med projektpartner världen över i molnbaserade Bluebeam Studio.

Bluebeam-produkter säljs direkt via ett globalt nätverk av återförsäljare. Mer information finns på www.bluebeam.se.

Bluebeams innovativa lösningar för skrivbord, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete som underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra det de gör bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85 % och öka produktiviteten med över 60 %. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium. Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard.