Bluebeam Software lanserar Studio Prime

In Pressrum by Ratika Sadana

Bluebeam presenterar en ny prenumerationsbaserad plattform för samarbete i molnet för ökad kontroll och API-åtkomst

Pasadena, Kalifornien, USA (3 december 2015)

Bluebeam® Software, den ledande utvecklaren av PDF-baserade markerings- och samarbetslösningar inom branscherna arkitektur, teknik och byggnation (AEC) samt olja och gas, presenterar lanseringen av Bluebeam Studio™ Prime, en ny, molnbaserad prenumerationslösning för digitalt samarbete.

Studio Prime är ett nytt tillskott i Bluebeams Studio-plattform. Bluebeam Studio, som introducerades 2010, är den molnbaserade samarbetsteknik som är inbyggd i företagets främsta markeringslösning, Bluebeam Revu® Den hjälper team och organisationer att hantera projekt var som helst, när som helst, från en stationär dator, Windows-surfplatta eller iPad. I Studio finns två sidor: Studio-sessioner, så att du kan samarbeta online med projektpartners med PDF-filer i realtid, och Studio-projekt, som är ett enkelt dokumenthanteringssystem för PDF-filer och andra filtyper.

I Studio Prime finns alla kraftfulla samarbetsfunktioner i Bluebeam Studio, plus en extra möjlighet för administratörer att globalt kontrollera användaråtkomsten till hanterade projekt och sessioner, samt möjligheten att ladda ned fördjupade rapporter som dokumenterar all aktivitet för projekt och sessioner. Studio Prime ger även åtkomst till Bluebeam Studio API, som stödjer integrationer med system från tredje part.

”Vi har expanderat Bluebeam Studios molnbaserade funktioner och byggt en plattform för samarbete i företagsklassen som kan användas per projekt eller genom hela organisationen för att skapa en helt administratörshanterad miljö”, förklarar Patrick Keller, chef för produkthantering på Bluebeam.

Studio Primes fokus på administrativ kontroll tillgodoser efterfrågan på ytterligare organisatorisk uppsikt över molnhanterat innehåll. Via Studio Prime Portal kan exempelvis administratörer blockera eller begränsa externa samarbetspartners som inte längre behöver åtkomst till hanterade projekt och sessioner när ett projekt är slutfört. Med Studio Insights kan administratörer generera fördjupade rapporter om projekt- och sessionsaktivitet som går att exportera. Det ger mer insyn i Studio-användningen och enkla granskningar av användaråtkomst till hanterat innehåll.

Organisationer som väljer Studio Prime får åtkomst till Studio API för integrationsskapande via Bluebeam Developer Network. När Bluebeam har godkänt den föreslagna integreringen kan Studio Prime-administratörer ge medlemmar rätt att utnyttja API:er. Ett exempel är en projektledare som vill synkronisera Studio-projektdokument med ett internt dokumenthanteringssystem eller starta en Studio-session från ett externt program. Prime-administratörer kan också inaktivera integrationer om en integration exempelvis strider mot företagets policy.

Bluebeam Studio Prime är tillgängligt direkt från Bluebeam och Bluebeam Authorised-återförsäljare den 3 december 2015.

Bluebeams innovativa lösningar för skrivbord, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete som underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra det de gör bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85 % och öka produktiviteten med över 60 %. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium. Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard.