Innovatörer möts på Bluebeam eXtreme Conference Sweden 2015

In Pressrum by Ratika Sadana

Bluebeam värd för presentationer inom arkitektur, teknik, byggnation samt olja och gas på World Trade Center i Stockholm

Pasadena, Kalifornien, USA och Stockholm, Sverige (1 september 2015)

Bluebeam® Software, ledande utvecklare av PDF-baserade markerings- och samarbetslösningar för teknikbranschen, för samman innovatörer inom branscherna arkitektur, teknik och byggnation (AEC) samt olja och gas till ett möte i Stockholm den 29 september för Bluebeam eXtreme® Conference Stockholm 2015. USA-baserade Bluebeam, som är värd för en eXtreme Conference i hemlandet varje år, kommer nu även att anordna konferenser för sin användarbas i andra länder, med början i Stockholm och London. Konferensen ger teknikinnovatörer möjlighet att lära, nätverka och föreställa sig möjligheterna med förbättrad digital projektkommunikation.

På konferensen erbjuds mer än ett dussin Bluebeam-ledda presentationer samt branschpresentationer som beskriver digitala projektarbetsflöden, fallstudier hos kunder och bästa metoder för användning av Bluebeams PDF-baserade flaggskeppslösning Bluebeam Revu®. Bluebeams President och VD, Richard Lee, kommer också att hålla ett presentationsanförande.

”Bluebeam fokuserar på att hjälpa våra kunder att främja innovation”, säger Lee. ”Vi ser fram emot att presentera digitala dokumentbaserade, heltäckande arbetsflödeslösningar och underlätta samtal som inspirerar våra kunder att flytta fram gränserna för global projektkommunikation”.

Konferensprogrammet innehåller bl.a.:

• Skanska Sverige AB presenterar ”The Journey to Successfully Implementing Bluebeam Revu”, som visar hur de lyckades öka sin användarbas från 200 anställda till över 3 500.
  • Implenia Norge AS presenterar ”Increasing Productivity for Advanced Work Packaging”, som beskriver hur Revu-användare kan simulera projekt med 4D-teknik för att tydliggöra detaljer och identifiera möjligheter till förbättring före produktion.
  • Bluebeam kommer att vara värd för två parallella kurser, som bl.a. innehåller avancerade tips och trick, introduktion till Bluebeam Studio, materialundersökningar och -beräkningar, batchverktyg och skript samt arbete med 3D-PDF:er, för alla Bluebeam-användare, från nybörjare till avancerade.

Bluebeam eXtreme Conference Sweden 2015 går av stapeln den 29 september i World Trade Center i Stockholm.

Bluebeam-produkter säljs direkt via ett globalt nätverk av återförsäljare. Mer information finns på www.bluebeam.se.

Bluebeams innovativa lösningar för skrivbord, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete som underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra det de gör bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85 % och öka produktiviteten med över 60 %. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium. Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard.