Bluebeam eXtreme Conference Stockholm fokuserar på innovativa samarbetslösningar

In Pressrum by Ratika Sadana

Under Bluebeams användarkonferens får yrkesverksamma inom teknikbranschen utbildning inom processeffektivitet

Pasadena, Kalifornien, USA och Stockholm, Sverige (30 september 2015)

Innovatörer inom branscherna arkitektur, teknik och byggnation (AEC) träffades nyligen i World Trade Center (WTC) i Stockholm under 2015 års Bluebeam® eXtreme® Conference Stockholm. Bluebeam – den ledande utvecklaren av PDF-baserade markerings- och samarbetslösningar för teknikbranschen – var värd för evenemanget, där teknikinnovatörer fick möjlighet att lära, nätverka och föreställa sig möjligheterna med förbättrad digital projektkommunikation.

På konferensen erbjöds mer än ett dussin Bluebeam-ledda presentationer samt branschpresentationer av fallstudier hos kunder och bästa metoder för användning av Bluebeams lösningar.

Richard Lee, president och VD på Bluebeam, höll också i ett presentationsanförande med fokus på innovation som inspireras av kunderna. Bluebeam informerade även om nya utvecklingar för flaggskeppslösningen, Bluebeam Revu®, inklusive optimeringar för Windows-surfplattor, ett nytt samtidigt Open License-alternativ och införandet av Bluebeam Gateway, en ny webbportal för administration av licenser. Bluebeams teknik för samarbete i realtid, Bluebeam Studio™, kommer att utökas till en hel grupp erbjudanden, bl.a. Bluebeam Studio Prime, en ny molnbaserad prenumerationslösning som ger åtkomst till den första fasen av Studio API som har stöd för DMS-integration.

”Vi på Bluebeam är stolta över våra kunder för att de är drivande innovatörer inom branschen”, säger Lee. ”Vi är glada att eXtreme Conference Stockholm innebar att våra användare kunde delge oss på Bluebeam och sina kolleger inom branschen hur de arbetar utan gränser”.

Konferensprogrammet innehöll bl.a.:

• Skanska Sweden AB gav en presentation om hur de utökade sin Revu-användarbas från 200 anställda till över 3 500.
  • Implenia Norge AS, det största byggföretaget i Schweiz, beskrev hur Revu-användare kan simulera projekt genom att använda 4D-tekniken för att förbättra förståelsen och identifiera problem före produktion.
  • Bluebeam var värd för kurser, bl.a. Materialberäkning och materialuppskattning, Batchverktyg och skript, Arbeta med 3D-PDF:er.

Bluebeam-produkter säljs direkt via ett globalt nätverk av återförsäljare. Mer information finns på www.bluebeam.se.

Bluebeams innovativa lösningar för skrivbord, mobil och moln flyttar fram gränserna för digitalt samarbete som underlättar för yrkesverksamma i de mest dokumentintensiva branscherna att göra det de gör bättre. Bluebeams prisbelönta PDF-lösningar används av världens ledande företag inom arkitektur, teknik och byggnation, olje- och gasbolag, tillverkningsindustrin, statliga myndigheter och kommuner för att minska pappersanvändningen med mer än 85 % och öka produktiviteten med över 60 %. Bluebeams team för redovisningstjänster och globala återförsäljarnätverk har löst kundutmaningar i mer än 100 länder under mer än ett decennium. Besök www.bluebeam.se för mer information om varför Bluebeam ändrar status quo och sätter en ny standard.