Bluebeam Software lanserer Studio Prime

In Presse by Ratika Sadana

Bluebeam introduserer en ny abonnement- og sky basert samarbeidsplattform for forbedret kontroll og API-tilgang

Pasadena, California, USA (3. desember 2015)

Bluebeam® Software, den ledende utvikleren av PDF-baserte merknads- og samarbeidsløsninger innen bransjene arkitektur, ingeniør, bygg og anlegg og olje og gass, kunngjør utgivelsen av Bluebeam Studio™ Prime, en ny skybasert abonnementsløsning for digital samarbeid.

Studio Prime er et nytt tilskudd til Bluebeam Studio-Plattformen. Bluebeam Studio ble lansert i 2010 og er sky basert samarbeidsteknologien som er integrert i Bluebeam Revu® selskapets flaggskip innen merknadsløsninger. Dette er en løsning som hjelper grupper og organisasjoner med å administrere prosjekter når som helst, fra hvor som helst – enten det er fra en stasjonær PC, et Windows-nettbrett eller en iPad. De to sidene av Studio inneholder, Studio-økter, noe som gjør det mulig for prosjektpartnere med elektronisk samarbeid på PDF-filer i sanntid, og Studio-prosjekter, som er et enkelt dokumentbehandlingssystem for PDF-filer og alle andre filtyper.

Studio Prime omfatter alle de samme kraftige samarbeidsfunksjonene til Bluebeam Studio, men gir i tillegg administratorer mulighet til å kontrollere brukertilganger til administrerte prosjekter og økter globalt samt til å laste ned detaljerte rapporter som dokumenterer all aktivitet i prosjekter og økter. Studio Prime gir også tilgang til Bluebeam Studio-API, som støtter integrering med tredjepartssystemer.

«Ved å utvide den skybaserte funksjonaliteten til Bluebeam Studio har vi skapt en samarbeidsplattform på bedriftsnivå som kan brukes til enkeltprosjekter eller på tvers av en hel organisasjon for å danne et totalt administratorstyrt miljø», forklarer Bluebeams visepresident innen produktadministrasjon, Patrick Keller.

Studio Primes fokus på administrativ kontroll oppfyller behovet for ytterligere organisatorisk tilsyn med skybasert innhold. Ved hjelp av Studio Prime Portal kan administratorer for eksempel blokkere eller begrense tilgangen til eksterne samarbeidspartnere som ikke lenger trenger tilgang til administrerte økter og prosjekter etter at et prosjekt er fullført. Med Studio Insights kan administratorer generere detaljerte, eksporterbare rapporter om aktivitet i prosjekter og økter, noe som gir lettere innsyn i bruken av Studio og enkelt tilsyn med brukertilganger til administrert innhold.

Organisasjoner som velger Studio Prime, vil få tilgang til Studio API for opprettelse av integrering via Bluebeam Developer Network. Når Bluebeam har godkjent den foreslåtte integreringen, har Studio Prime-administratorer mulighet til å autorisere medlemmer til å bruke Blueabeam’s API, for eksempel hvis en prosjektleder ønsker å holde dokumenter i et Studio-prosjekt synkronisert med et internt dokumentbehandlingssystem eller starte en Studio-økt fra et eksternt program. Prime-administratorer kan også deaktivere integreringer hvis en integrering for eksempel er i strid med selskapets retningslinjer for innhold.

Bluebeam Studio Prime er tilgjengelig direkte fra Bluebeam og Bluebeam- Authorised forhandlere fra 3. desember 2015.

De nyskapende løsningene fra Bluebeam for PC-er, mobile enheter og nettskyer er banebrytende innen digitalt samarbeid. De hjelper fagpersoner innen de mest dokumentbaserte bransjene å gjøre det de gjør, på en bedre måte. Bluebeams prisbelønte PDF-løsninger brukes av verdens fremste arkitekt-, ingeniør- og byggefirmaer, olje- og gasselskaper, produsenter og nasjonale og regionale offentlige institusjoner for å redusere papirforbruket med over 85 % og øke produktiviteten med over 60 %. Teamet hos Bluebeam Account Services og det globale forhandlernettverket har løst kunders utfordringer i over 100 land i over ti år. Gå til www.bluebeam.no for å lære mer om hvordan Bluebeam hever terskelen og setter en ny standard.