Bluebeam eXtreme Conference Stockholm fokuserer på samarbeid og innovasjon

In Presse by Ratika Sadana

Brukerkonferansen til Bluebeam utdanner ansatte i den tekniske bransjen i å effektivisere prosesser.

Pasadena, California, USA og Stockholm, Sverige (30. september 2015)

Innovatører innen bransjene arkitektur, ingeniør og bygg og anlegg (AEC) møttes sist i World Trade Center (WTC) i Stockholm til 2015-utgaven av Bluebeam® eXtreme® Conference Stockholm. Bluebeam – den ledende utvikleren av PDF-baserte merknads- og samarbeidsløsninger for teknisk industri – var vertskap for arrangementet og lot innovatører innen teknologi lære, bygge nettverk og se for seg mulighetene med forbedret prosjektkommunikasjon.

Konferansen bød på over et dusin presentasjoner, både Bluebeam-ledede og av andre i bransjen, som viste frem kundetilfeller og beste praksis for bruken av Bluebeams løsninger.

President og daglig leder for Bluebeam Richard Lee holdt en tale som fokuserte på nyskaping inspirert av kunder. Bluebeam kunngjorde også nyheter om flaggskipsløsningen Bluebeam Revu®, deriblant optimalisering av brukeropplevelsen for Windows-nettbrett, et nytt samtidig Open License-alternativ og introduksjonen av Bluebeam Gateway – en ny nettportal for administrasjon av lisensiering. Bluebeams samarbeidsteknologi, Bluebeam Studio™, utvides til en serie av produkter. Et av disse er Bluebeam Studio Prime, en ny skybasert abonnementsløsning, som vil tillate tilgang til den første fasen av et Studio-API som støtter DMS-integreringer.

"Vi i Bluebeam er stolte av at kundene våre driver innovasjon i bransjen", sier Lee. "Vi er glade for at eXtreme Conference Stockholm lar brukerne våre dele hvordan de jobber med oss i Bluebeam og resten av bransjen, helt uten grenser."

Konferansen besto av:

• Skanska Sverige AB holdt en presentasjon om hvordan de utvidet Revu-brukergruppen sin fra 200 ansatte til over 3500.
  • Implenia Norge AS, det største bygg og anlegg-selskapet i Sveits, viste hvordan Revu-brukere kan simulere prosjekter ved hjelp av 4D-teknologi for å bli bedre til å forstå og identifisere problemer før produksjonsfasen.
  • Bluebeam holdt opplæringsøkter om blant annet materialberegning og estimater, Batch-verktøy og skripting, samt å jobbe med PDF-er i 3D og mer.

Bluebeam-produkter selges direkte og gjennom et globalt forhandlernettverk. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til www.bluebeam.no.

De nyskapende løsningene fra Bluebeam for PC-er, mobile enheter og nettskyer er banebrytende innen digitalt samarbeid. De hjelper fagpersoner innen de mest dokumentbaserte bransjene å gjøre det de gjør, på en bedre måte. Bluebeams prisbelønte PDF-løsninger brukes av verdens fremste arkitekt-, ingeniør- og byggefirmaer, olje- og gasselskaper, produsenter og nasjonale og regionale offentlige institusjoner for å redusere papirforbruket med over 85 % og øke produktiviteten med over 60 %. Teamet hos Bluebeam Account Services og det globale forhandlernettverket har løst kunders utfordringer i over 100 land i over ti år. Gå til www.bluebeam.no for å lære mer om hvordan Bluebeam hever terskelen og setter en ny standard.