Bluebeam eXtreme Conference focust op innovatie met nieuwe oplossingen en partnerships

In Perskamer by Ratika Sadana

Driedaagse conferentie van Bluebeam in de Verenigde Staten biedt doorbraak voor technische professionals

Pasadena, California, Verenigde Staten (4 augustus 2015)

Bluebeam, vooraanstaand ontwikkelaar van annotatie- en samenwerkingsoplossingen voor technische bedrijfstakken, heeft onlangs een aantal van de beste ontwerp-, bouw- en energiebedrijven uit de hele wereld uitgenodigd voor educatieve sessies en revolutionaire technologische aankondigingen op de 2015 Bluebeam® eXtreme® Conference in Los Angeles, Californië.

Op de conferentie vonden acht paneldiscussies met klanten plaats en meer dan 75 door Bluebeam geleide sessies, verdeeld over vijf onderwerpen. Deelnemers konden tot 10 AIA (American Institute of Architects) CES learning credits verdienen door verschillende presentaties bij te wonen. In de sessies werd onder andere gesproken over het digitaliseren van workflows in de technische sector, technologie-implementatie en -training, het beoordelen van en samenwerken aan documenten, lean-ervaringen en integratie van BIM.

De keynote van Bluebeam CEO Richard Lee legde de nadruk op innovatie geïnspireerd door klanten, industrie-uitdagingen en technologiepartners. Bluebeam kondigde ook nieuwe ontwikkelingen aan voor Bluebeam Revu®, het topproduct van het bedrijf. Zo wordt het gebruik van deze software op Windows-tablets geoptimaliseerd, komt er een nieuwe concurrent Open License-optie en wordt Bluebeam Gateway geïntroduceerd, een nieuwe portal voor licentiebeheer. De Bluebeam-samenwerkingstechnologie Bluebeam Studio™ wordt uitgebreid met een aantal andere producten, waaronder Bluebeam Studio Prime, een nieuwe oplossing voor abonnementen in de cloud waarmee klanten toegang krijgen tot de eerste fase van een Studio API die DMS-integraties ondersteunt.

"Op de conferentie van dit jaar kwam heel duidelijk naar voren dat we moeten blijven innoveren zodat onze klanten kunnen voldoen aan steeds complexere projecteisen", aldus Kristine Hopkins, VP Client Services van Bluebeam. "De nieuwe functies zoals de Open licensing-optie, de API en cloudbeheer en automatisering in Studio Prime bieden zowel kleine als grote ondernemingen meer flexibiliteit en controle, zodat de gebruikers in deze ondernemingen kunnen werken zoals ze willen en moeten werken".

Tot de hoogtepunten van de eXtreme Conference behoorden:

• Case study-presentaties van Barton Malow en het Daytona International Speedway-team, Mortenson Construction en het team dat bouwt aan een van de drie turbo-energiefaciliteiten in zijn soort in de wereld, en CannonDesign met het P3-projectteam van het Centre Hospitalier de l'Université de Montréal.
  • Klantenpanels over het stroomlijnen van de implementatie van digitale workflows en betere samenwerking, met deelname van Gensler, Black & Veatch, C.W. Driver, Swinerton Builders, Skanska Sweden AB en anderen.
  • Technologiepartners Microsoft, CMiC en FieldLens die deelnamen aan de keynotepresentatie en showcases presenteerden waarbij de aandacht lag op optimaliseringen ter verbetering van de interoperabiliteit tussen ontwerp- en bouwprocessen.
  • Educatieve sessies over vijf onderwerpen - Revu Core, Digitale workflows, Geavanceerde technologieën, Olie & Gas en Trainer-Training - voor zowel beginnende als gevorderde Revu-gebruikers.
  • Demonstraties van de nieuwste functies en verbeteringen in Revu 2015.5 en Bluebeam Revu iPad.

Bluebeam-producten worden rechtstreeks en via een wereldwijd netwerk van resellers verkocht. Ga voor meer informatie naar www.bluebeam.nl.

Informatie over Bluebeam, Inc.

De innovatieve desktop-, mobiele en cloudoplossingen van Bluebeam verleggen de grenzen van digitale samenwerking zodat professionals in de meest document-intensieve bedrijfstakken hun werk beter kunnen doen. De bekroonde PDF-oplossingen van Bluebeam worden door 's werelds beste architecten, ingenieurs en aannemers, olie- en gasbedrijven, fabrikanten, overheidsinstellingen en gemeenten ingezet om hun papiergebruik met meer dan 85% terug te dringen en hun productiviteit met meer dan 60% te verhogen. Het Account Services-team en wereldwijde reseller-netwerk van Bluebeam bieden al meer dan 10 jaar oplossingen voor uitdagingen van klanten in meer dan 100 landen. Bezoek www.bluebeam.nl en ontdek waarom Bluebeam de status quo verandert en een nieuwe standaard zet.