Ny CEO og Chief Revenue Officer styrker Bluebeams ledergruppe

Jon Elliotts forfremmelse til Bluebeams CEO medfører ansættelsen af Jim Atkinson som CRO

Pasadena, Californien, USA (26. juli 2017) Bluebeam, Inc., Nemetschek-gruppens datterselskab, der nu anerkendes som en førende udvikler af innovative teknologiløsninger til arkitektur, konstruktions- og ingeniørarbejde, annoncerede i dag to store tilføjelser til deres ledergruppe, herunder forfremmelsen af Jon Elliott til Chief Executive Officer og ansættelse af Jim Atkinson som Chief Revenue Officer.

Før Elliotts udnævnelse til Chief Executive Officer var han Chief Operating Officer hos Bluebeam. Han medbringer næsten to årtiers erfaring inden for global drift, salg og økonomi med en baggrund inden for globale hardware-, software- og servicevirksomheder, som spænder fra små, private teknologivirksomheder til store, børsnoterede multinationale selskaber i medie- og underholdningsbranchen samt musikinstrumentbranchen.

“Bluebeam har ydet stort bidrag til Nemetschek-gruppens vækst siden opkøbet. Jon har stået i spidsen for strukturelle ændringer af Bluebeam for hermed at videreføre deres hastige ekspansion, og jeg er overbevist om, at han vil gøre et godt stykke arbejde som leder af Bluebeams fortsatte vækst”, siger Sean Flaherty, der er formand for Bluebeams bestyrelse og Chief Strategy Officer i Nemetschek-gruppen. “Vi er helt sikre på, at Jons visioner vil styrke Bluebeams globale lederskab indenfor arkitektur, konstruktions- og ingeniørarbejde”.

Udover Elliotts forfremmelse bød Bluebeam i slutningen af juni Jim Atkinson velkommen. Han skal varetage den nyoprettede stilling som Chief Revenue Officer. Atkinsons 20 års erfaring med ledelse inden for teknologisektoren vil spille en vital rolle i Bluebeams næste udviklingsfase med vækst og global udvidelse på programmet. Hans seneste erhvervserfaring omfatter udvikling af teams indenfor globalt salg, markedsføring og virksomhedsudvikling hos Avid og Line 6.

“Bluebeam blev grundlagt med en kultur, der er baseret på tungtvejende kunde- og partnerforhold”, siger Elliott. “Jims erfaring med at udvikle teams, der fokuserer på at skabe værdi, forbedrer kompetencerne i Bluebeams ledergruppe, og jeg er sikker på, at han vil spille en væsentlig rolle ved at hjælpe Bluebeam med at bringe vores kundefokuserede innovation til det næste niveau, mens vi fortsætter med at udvide.”

Bluebeams medstifter Don Jacob forbliver i stillingen som Bluebeams Chief Technology Officer. “Vi værdsætter Don Jacob højt for at have ført virksomheden gennem den seneste overgangsperiode”, siger Flaherty. Jacob vil fortsat styre virksomhedens produktudvikling, som har kunderne i centrum. Derudover vil han spille en ledende rolle i større initiativer i Nemetschek-gruppen.

Tracy Heverly, Chief Human Capital Officer og det sidste medlem af ledergruppen, vil fortsat fungere som hjørnestenen i Bluebeams kultur, samtidig med at hun spiller en vigtig rolle i indsatsen for ekspansionen af globale afdelinger. Senest har Heverly ført tilsyn med åbningen af Bluebeams afdeling i Stockholm ud over fortsat at udvide Bluebeams tilstedeværelse med afdelinger i hele USA.

Bluebeam, Inc.
Mere end 1 million mennesker i mere end 130 lande anvender Bluebeams smarte, intuitive annotations- og samarbejdsløsninger, der fremmer den måde, hvorpå tekniske fagfolk arbejder, administrerer og samarbejder om projekter digitalt. Bluebeam, der er grundlagt i Pasadena, har udviklet sig til at omfatte flere kontorer i USA, Danmark, Canada, England og Sverige. Bluebeam er en del af Nemetschek-gruppen. Download en 30-dages prøveversion af Bluebeam Revu på vores websted.