Bluebeam Software lancerer Studio Prime

Bluebeam introducerer en ny abonnementsbaseret samarbejdsplatform i skyen, der giver øget kontrol og API-adgang

Pasadena, Californien, USA (3. december 2015)

Bluebeam, der er den førende udviklingsvirksomhed inden for PDF-baserede annotations- og samarbejdsløsninger til arkitekt-, ingeniør- og anlægsvirksomheder (AEC) samt olie- og gasindustrien, annoncerer udgivelsen af Bluebeam Studio™ Prime, en ny skybaseret abonnementsløsning til digitalt samarbejde.

Studio Prime markerer en ny tilføjelse til Bluebeam Studio-platformen. Bluebeam Studio, der blev lanceret i 2010, er den skybaserede samarbejdsteknologi, som er integreret i virksomhedens førende annotationsløsning, Bluebeam Revu® og som hjælper teams og organisationer med at styre projekter hvor som helst og når som helst fra et skrivebord, en Windows-tablet eller en iPad. De to sider af Studio omfatter Studio Sessions, der muliggør online samarbejde omkring PDDF-filer blandt projektpartnere i realtid, og Studio Projects, som er et nemt dokumentstyringssystem for PDF-filer og andre typer af filer.

Studio Prime indeholder alle kraftfulde samarbejdsfunktioner fra Bluebeam Studio med den ekstra funktion, at administratorer kan styre brugernes adgang til administrerede projekter og sessioner og har mulighed for at downloade detaljerede rapporter, der dokumenterer alle projekt- og sessionsaktiviteter. Studio Prime giver også adgang til Bluebeam Studio API, som understøtter integration med tredjepartssystemer.

" Ved at udvikle den skybaserede funktionalitet i Bluebeam Studio, er det lykkes os at udvikle en samarbejdsplatform, som kan anvendes til det enkelte projekt, eller på tværs af en hel organisation for at på den måde skabe et miljø der er fuldt administratorstyret", forklarer Bluebeams underdirektør for Product Management, Patrick Keller.

Studio Primes fokus på administrativ styring opfylder kravene til yderligere organisatorisk overblik over skybaseret indhold. Via Studio Prime Portal kan administratorer f.eks. blokere eller begrænse adgangen for eksterne samarbejdspartnere, som ikke længere har behov for adgang til administrerede sessioner og projekter ved afslutningen af et projekt. Med Studio Insights kan administratorer generere detaljerede rapporter, som kan eksporteres, om projekt- og sessionsaktivitet, hvilket giver større indsigt i brugen af Studio og letter styringen af brugeradgang til administreret indhold.

Organisationer, der vælger Studio Prime, vil have adgang til Studio API til integration via netværket Bluebeam Developer Network. Når Bluebeam har godkendt den foreslåede integration, har administratorer af Studio Prime mulighed for at give medlemmer tilladelse at bruge API. I samarbejde med en projektleder der ønsker afholde et Studio Project, kan man synkronisere dokumenterne i et internt dokumentstyringssystem, eller starte en Studio Session op, fra et eksternt program. Administratorer af Prime kan også deaktivere integrationer, hvis f.eks. en integration er i modstrid med virksomhedens politikker for indhold.

Bluebeam Studio Prime fås direkte hos Bluebeam og Bluebeam Authorised-forhandlere den 3. december 2015.

Bluebeams innovative desktop-, mobil og skyløsning, skubber til grænserne for et digitalt samarbejde, der gør det muligt for fagfolk der arbejder med dokumenter til at blive bedre til, hvad de gør. Bluebeams prisvindende PDF-løsninger bruges af verdens ledende arkitektur-, ingeniør- og byggefirmaer, olie- og gasselskaber, producenter, statsinstitutioner og kommuner for at reducere papirforbruget med mere end 85 % og for at øge produktiviteten med over 60 %. Bluebeams kundeserviceteam og globale forhandlernetværk har løst kundeudfordringer i over 100 lande i mere end et årti. Gå ind på www.bluebeam.dk for at få flere oplysninger om, hvorfor Bluebeam er i færd med at ændre status quo og sætte en ny standard.